• 5204
  • 1786 مرتبه
  • 1400/09/09 04:37:40 ب.ظ

درمان بیماری ها و مشکلات  معده

درمان بیماری ها و مشکلات  معده

 

 چیز هایی که معده را دباغی می کند .
1. خوردن باقلا با پوست. بنابر فرمایش امام صادق علیه السلام پوست باقلا معده را دباغی ( گرفتن تعفن و  رطوبت زائد معده) می کند. 
2. آویشن . در روایتی نقل شده آویشن معده را دباغی می کند و همچنین روایات متعددی مبنی بر اینکه آویشن پرز معده را می رویاند داریم .
3. خوردن انار با پیه اش . امام صادق علیه السلام فرمودند انار را پیه اش بخورید زیرا معده را دباغی و ذهن را تقویت می کند . امام علیه السلام در روایتی دیگر فرمودند خوردن انار مِی خوش با پیه اش معده را دباغی می کند و همچنین امام علیه السلام در جواب شخصی که از سنگینی دلش شکایت کرد فرمود انار شیرین را با پیه اش بخور .
4. بِه .  به معده را دباغی و قلب را تقویت می کند و درمان خیلی از بیماری های صعب العلاج است .
5. سیب . بنابر سفارش حضرت امیر علیه السلام سیب معده را دباغی می کند .
6. سنجد . فرموده اند سنجد کلیه ها را گرم و معده را دباغی می کند .
7. نان برنجی . امام صادق علیه السلام فرمودند به کسی که اسهال شدید دارد نان برنجی بدهید که برای کسی که اسهال دارد بهتر از نان برنجی نیست  ، معده را دباغی می کند و بیماری را بیرون می کشد بیرون کردنی .
8. شیر گاو . بنابر فرمایش امام باقر علیه السلام شیر گاو معده را دباغی می کند،پی کلیه ها را زیاد می کند و سبب اشتهای غذا می شود .
9. گلابی . گلابی معده را دباغی می کند ، گلابی و به خاصیت های مشابهی دارند (هر دو معده را دباغی ، قلب را تقویت می کند) . خوردن گلابی بعد ار غذا و در حال سیری مفید تر است و نفعش بیشتر از ناشتا خوردنش است .

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}