اظهارات حکیمانه دکتر علی اکبر ولایتی در مورد خطرات کشت ومصرف محصولات تراریخته

اظهارات حکیمانه دکتر علی اکبر ولایتی در مورد خطرات کشت ومصرف محصولات تراریخته

1️⃣ با تراریخته کردن محصولات، در واقع سرنوشت زیستی یک کشور را به ناکجا آباد حواله می دهیم .

2️⃣ تراریخته کردن محصولات، فایده فوری دارد وضرر آن دراز مدت است. 

3️⃣ هنگامی که شما سیستم ژنتیک بومی را بهم بزنید ودر سیستم ژنتیکی اختلال ایجاد کنید پس از اثبات مضر بودن این محصولات، معلوم نیست که بتوانیم سیستم ژنتیکی را به حالت گذشته آن برگردانیم .

4️⃣ بیاییم از تجربه دیگران که پایه گذار محصولات تراریخته بودند پند بگیریم، برای مثال کشور آلمان در محصولات تراریخته تحقیقات زیادی انجام داده است اما همین کشور بیشترین ممانعت را در کاربردی کردن این محصولات دارد .

5️⃣ ما اگر از استعداد ها وظرفیت های داخل کشور استفاده کنیم (جهت تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز) نیاز به محصولات تراریخته نخواهیم داشت .

6️⃣ برای مثال : گندمی که با آب کم وبصورت دیم رشد می کند، هنگامی که این گندم را تغییر ژنتیک بدهیم بدون اینکه بدانیم عاقبت این تغییرات چه خواهد شد وارد تونل تاریکی می شویم که از انتهای این تونل خبر نداریم .

7️⃣ طرف داران تراریخته نمی توانند به ما بگویند که اگر (کشورهای صادر کننده محصولات تراریخته) بیایند در حین انتقال برخی از نمونه های ژنتیکی یک طرح غیر مطلوب انجام دهند (برای مثال ژنی جهت افزایش ناباروری را وارد این محصول کنند) وما این طرح را متوجه نشویم چه باید کنیم ؟ 

8️⃣ حد اقل کار این است که با طرح هایی که با حیات یک ملت سروکار دارد ریسک انجام ندهیم .
____________

☘️ آیت الله تبریزیان : صاحبان تراریخته خود از بهترین محصولات طبیعی استفاده می کنند . ☘️

فایل های پیوست