• 5483
  • 1391 مرتبه
  • 1400/09/27 07:48:21 ب.ظ

سخنان گرانبهای آیت الله علوی گرگانی در دیدار با طلاب و فضلای تحول خواه حوزه علمیه

سخنان گرانبهای آیت الله علوی گرگانی در دیدار با طلاب و فضلای تحول خواه حوزه علمیه

 اخبار حوزه

احیا علم طب در حوزه

کسانی که میگویند روحانیت در امر سلامت دخالت نکند بهتر است حرف دهانشان را بفهمند!

 بخش هایی از سخنان گرانبهای آیت الله علوی گرگانی در دیدار با طلاب و فضلای تحول خواه حوزه علمیه:
 

 بعضی انقدر به خود جرات میدهند که در مقابل مرجعیت قد علم کنند. علت عدم اصلاح جامعه ما همین است که حدود الهی رعایت نمیشود. به شما (روحانیت) میگویند چرا در امر سلامت دخالت میکنید؟ چرا روحانیت درباره سلامت صحبت میکند؟ 
خب این چه حرفیه؟ مگر میشود که به امام معصوم ع گفت که شما درباره سلامت چیزی نفرمایید؟! خب این میشود؟! این درست است؟! (قطعا غلط و نادرست است)

 خب امام معصوم ع وظیفه ی امامتشان همین است دیگر! باید دین جدشان را حفظ کنند. هر جا که ببینند نیاز است جامعه را هدایت کنند.
اگر روحانیت و مرجعیت داخل در بحثی میشود (مثلا امر سلامت و تراریخته ها) میخواهد بگوید: «این راه ها را در پیش نگیرید که راهی باطل و اشتباه است و در واقع ما دنبال اصلاح جامعه هستیم»

 یا مثلا ما (روحانیت و مرجعیت) زمانی که در مورد تراریخته صحبت میکنیم (در نقد تراریخته) میبینیم که آقایون میگویند که شما روحانیت بیخود در این مسائل دخالت میکنید. در جواب اینها گفتند که اگر روحانیت و مرجعیت در امر سلامت و تراریخته ها دخالت نکند پس چه کسی مداخله کند؟! 

 شما حرف دهنتان را بفهمید که چه میگویید! در کشور جمهوری اسلامی ایران یک مسئولی در مقابل مرجعیت و رهبری اینگونه میگوید و هر حرفی را میزند که (که شما در امر سلامت دخالت نکنید) توصیه ما این است که اینها در امر مرجعیت و روحانیت دخالت نکنند! مرجعیت و روحانیت سنگر داران دین هستند وباید مواظب جامعه باشند.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}