• 8696
  • 487 مرتبه
  • 1401/11/26 02:48:49 ب.ظ

کودکانتان را از لیسیدن آب بینی شان منع نکنید

کودکانتان را از لیسیدن آب بینی شان منع نکنید

👃مخاط های بینی عمدتاً حاوی «آب» و «موسین» و «گلبول‌های سفید مرده» هستند. این موسین است که باعث چسبندگی مخاط ها می شود. موسین یک پلی ساکارید شاخه ای است. آنها به‌نوعی زنجیره های قندی هستند.

📙یک فرضیه در حال ظهور وجود دارد که ادعا می‌کند خوردن مخاط بینی نه تنها منعی نمی تواند داشته باشد بلکه ممکن است سودمند نیز باشد.

🏬طبق این نظریه دانشمندان «MIT و هاروارد» دریافته اند که مخاط بینی حاوی باکتری های مفید است و خوردن آن ممکن است به تقویت سیستم ایمنی کمک کند.

🔬طبق پژوهش این دانشمندان مشخص شده است که خوردن مخاط خشک شده بینی مانع از چسبیدن باکتری های ایجاد کننده حفره به دندان می شود و برای دفاع در برابر عفونت تنفسی و زخم معده مفید است. 

منبع

👨‍⚕پروفسور فردریش بیشینگر، متخصص ریه اتریشی: 🔻🔻🔻

⏮«مخاطی که کودکان به هنگام بیرون امدن از بینی می لیسند، راهی عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و چنین کودکانی سالم تر و شاداب تر از سایر کودکان اند.»

👨‍⚕«اسکات ناپر»، استاد بیوشیمی در دانشگاه ساسکاچوان کانادا:🔻🔻🔻

📌« در مخاط بینی بسته‌های کوچکی وجود دارد که حاوی اطلاعات بیولوژیکی هستند که در مصرف می‌توانند بدن را برای مقابله بهتر با میکروب‌ها آماده کنند. هر مخاط دارای پاتوژن های مخصوص محیط و شرایط سازنده مخاط است. بنابراین، خوردن مخاط خود می تواند سیستم ایمنی بدن را در خطراتی که با آن مصرف کند و آن را تقویت کند تا دفاع خود را تقویت کند.»

👨‍⚕اسکات ناپر، بیوشیمیست و پروفسور کانادایی، معتقد است که خوردن مخاط بینی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. تئوری او بر این ایده استوار است که اجازه دادن به ذرات کوچک باکتری برای ورود به بدن شما به سیستم ایمنی شما کمک می کند تا پاسخ های موثرتری در مبارزه با میکروب ها انجام دهد.

منبع

✅علاوه بر این نظریه، یک مطالعه دیگر هم نشان می دهد که موسین بزاقی موجود در مخاط بینی به تشکیل یک سد محافظ روی دندان ها کمک می کند و این مانع، ممکن است حفره های دندانی را کاهش دهد.

📘یک مطالعه دیگر  به این نکته اشاره می کند که موسین های موجود در مخاط های بینی می توانند به سرکوب برخی از میکروب ها مانند «کاندیدا آلبیکنس» کمک کنند. این همان میکروب اولیه ای است که باعث برفک دهان می شود.
 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}