• 8706
  • 235 مرتبه
  • 1401/11/28 03:35:01 ب.ظ

مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی 8

مواد شیمیایی سمی موجود در لوازم آرایشی و بهداشتی 8

#نه_به_لوازم_آرایشی_شیمیایی 

💣اتانول آمین ها (MEA، DEA، TEA و...):

🧬«اتانول آمین» در بسیاری از محصولات مصرفی اعم از لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی و محصولات پاک کننده خانگی وجود دارند.

😔متاسفانه همه آن ها با تومورهای کبدی مرتبط هستند.

🧨در فرمولاسیون لوازم آرایشی، «دی اتانول آمین» ممکن است با سایر مواد واکنش داده و یک ماده سرطان زای دیگر به نام «نیتروزودی اتانول آمین» (NDEA) ایجاد کند که از طریق پوست جذب می شود.

🏬کمیسیون اروپا «دی اتانول آمین» (DEA) را در لوازم آرایشی ممنوع کرده تا آلودگی ناشی از نیتروزامین های سرطان زا را کاهش دهد.

🦠«نیتروزامین» ها بیش از ده ها ماده شیمیایی مختلف هستند که آژانس بین المللی تحقیقات سرطان آنها را به صورت جداگانه به عنوان سرطان زاهای احتمالی و شناخته شده فهرست می کند.

📘مطالعات نشان می دهد که 52 تا 68 درصد «دی اتانول آمین» موجود در رنگ مو، لوسیون بدن و شامپوها در لایه های بالایی پوست باقی می مانند.

😱همچنین مطالعات نشان داده اند که «دی اتانول آمین» ها بر سلامت باروری مردانه تأثیر می گذارد. 

💦«دی اتانول آمین» ها ساختار اسپرم را تغییر می دهد و باعث ایجاد ناهنجاری هایی می شود که بر توانایی اسپرم برای شنا و بارور کردن تخمک تأثیر می گذارد. 

🫁 «دی اتانول آمین» ها در کبد و کلیه تجمع می یابد و باعث سمیت اندام ها و همچنین اثرات نوروتوکسیک احتمالی مانند لرزش می شود. 

✍️مطالعه دیگری نشان می دهد که  مادران باردار و شیردهی که خود را در معرض «دی اتانول آمین» ها قرار می دهند می توانند عملکرد حافظه و رشد مغز فرزندان شان را تحت تاثیر قرار دهند.

🙏خواهشا در مصرف لوازم آرایشی دقت نمایید...

📚منبع

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط