• 8828
  • 156 مرتبه
  • 1401/12/13 08:26:39 ب.ظ

شمار زیادی از پزشکان می‌گویند که دوز تقویتی کووید ۱۹ را دریافت نخواهند کرد

شمار زیادی از پزشکان می‌گویند که دوز تقویتی کووید ۱۹ را دریافت نخواهند کرد

🔻شمار زیادی از پزشکان با اشاره به فقدان شواهد بالینی می‌گویند که دوز تقویتی کووید۱۹ را دریافت نخواهند کرد.

🔻دکتر تاد لی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه مک‌گیل، در توئیتر خود نوشت: «من آخرین واکسن کووید را در شرایطی دریافت کردم که در کارآزمایی‌های تصادفی اشاره‌ای به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های حاد نشده بود.»

🔻دکتر لی بر فقدان نتایج کارآزمایی بالینی تصادفی (RCT) برای دوزهای تقویتی کرونا تأکید دارد. این درحالیست که دوز تقویتی واکسن کرونا با تکیه بر داده‌های آزمایش روی موش‌ها در پاییز ۲۰۲۲ در ایالات متحده و کانادا در دسترس عموم قرار گرفت.

🔻دکتر لی، که سه دوز واکسن دریافت کرده، اظهار داشت که به سویه اومیکرون مبتلا شده است. دکتر لی با اشاره به اینکه در دهه چهارم زندگی خود در سلامت کامل به سر می‌برده، چنین گفت که واکسن‌ها قدرت محافظتی ناچیزی در برابر عفونت دارند.

🔻دکتر وینای پراساد، استاد اپیدمیولوژی و بیواستاتیک در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو اظهار داشت تا زمانی که اطلاعات مربوط به کارآزمایی بالینی منتشر نشود، هیچ واکسن دیگری را دریافت نخواهد کرد.

🔻«من دست‌کم یک دوز را برخلاف میل باطنی‌ام دریافت کردم. این کار غیراخلاقی و از نظر علمی نادرست بود. (https://t.me/AntiBioterrorism100)»

🔻آلیسون کروگ، اپیدمیولوژیست، از نویسندگان مطالعه‌ای که نشان داد نوجوانان پسر پس از دریافت واکسن کووید۱۹ بیش از کسانی که دچار عفونت می‌شوند در معرض خطر التهاب قلب قرار دارند، اظهار داشت که از دریافت دوز تقویتی منصرف شده و پزشک او هم با این کار موافق بوده است.

🔻او با اشاره به یک پست وبلاگی از دکتر پراساد از مردم خواست تا «وارد گود شده و خواستار انتشار شواهد مناسب در رابطه با دوز تقویتی شوند.»

متن کامل

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط