• 7925
  • 737 مرتبه
  • 05/13/1401

نان

نان

 علیرغم تأکیدات و هشدارهای مکرر در مساله نان و اصلاح آن، هنوز عده ای عمق فاجعه را درک نکردند .

 عزیزان امروز حساس ترین غذا نان است، غذایی که به هیچ وجه نمی شود آن را ترک کرد، زیرا نان غذایی است که قوت انسان محسوب میشود و باعث نیرومندی وقدرت بر انجام کارهاست .

 در روایات ذکر شده که اگر نان نباشد انسان نمی تواند نماز بخواند و روزه بگیرد و حج برود و.... به همین خاطر است که دشمنان بشریت نان را سالم نگذاشتند و آن را وسیله ای برای بیمار کردن مردم قرار دادند و به تمامی دنیا دارو فروختند .

 نان فعلی ایران و بیشتر کشورهای دنیا از گندم تراریخته تهیه می شود که بسیار خطرناک و سرطان زاست . گندم را دستکاری کردند و همان گندم دستکاری شده را به کشورهای مختلف جهان دادند بعنوان گندم اصلاح شده .

 همه گندم هایی که بین کشاوزان توزیع میشود خارجی و صد درصد تراریخته است، بخصوص در کشور ایران، زیرا گندمی که به ایران می دهند باز بدتر از گندمی است که به کشورهای دیگر می دهند .

 کسانی که نان میخورند بدانند نان خوردنشان مثل رفتن به سمت بیماری سرطان است ، مردم عزیز حتما سعی کنید نان سالم بخورید، نانی که از گندم بومی تهیه شده و با هیزم و در تنور گلی پخته شود، به هر قیمتی شده نان سالم تهیه کنید و میل کنید و خودتان را نجات دهید.

 آیا میدانید رشد سرطان در دنیا 59 درصد بوده ولی در ایران 200 درصد است؟! طبق پیشبینی ها ظرف چند سال آینده در هر خانه یک یا دو سرطانی خواهد بود خصوصا افرادی که واکسن تزریق کردند بیشتر در خطرند.

 آیا می دانید نان سنگک از نان های دیگر خطرناکتر است؟! چون آرد ذرت هم دارد و ذرت و سویا بدترین نوع تراریخته هستند .

 اگر خودتان شخصاً می توانید نان سالم تهیه کنید و یا به کسی که اطمینان دارید این کار را واگذار کنید تا برای شما بپزد و آماده کند و هر جا که هستید برایتان ارسال کند.

 الحمد لله ارتباط مردم با روستا ها هنوز قطع نشده و مردم شهرنشین می توانند از روستاها تهیه کنند، یا اینکه بشکل نانوایی های خانگی راه اندازی کرده و نان سالم تولید کنند، تأکید می کنیم که به خصوص روی این مسأله برنامه ریزی کنید زیرا این یک سرمایه گذاری است و شما سلامتی خود را می خرید.
اما در اصل بهتر است که مانند قدیم، هر خانواده خودش نان خودش را فراهم کند تا از برکات آن بهره مند شوند.

امام صادق (ع):
خرید گندم فقر را می برد و خرید آرد فقر می آورد و خرید نان باعث تباهی و نابودی می گردد.

همچنین فرمود:
خرید آرد ذلت است و خرید گندم عزت و خرید نان فقر است و از فقر به خدا پناه ببرید.

منبع: من لا یحضره الفقیه، ج 3 ، ص 268

ارزش نان چیزی نیست که مخفی باشد زیرا تن انسان با نان ساخته شده وبر نان استوار است

بنابر این نان ارزش حیاتی دارد وباید قدرش وارزشش را دانست بلکه بایستی بزرگ دانست زیرا پیامبر میفرمایند نان را اکرام کنید و تعظیم کنید، زیرا خداوند بخاطر نان برکات اسمان را نازل فرموده وبرکات زمین را بیرون اورده و نان با چاقو بریده نشود و زیر پا نباشد. در روایت دیگر میفرمایند: با چاقو نبرید وبا خارجیها مخالفت کنید.

در روایت دیگر امده: نان را مهم بدانید زیرا مابین عرش خدا تا زمین هر چه هست در تحقق نان نقش دارد.

پیامبر دعا میکند و میفرمایند: خدایا در نان برکت بده و ما را از نان محروم نکن و جدائی ننداز که اگر نان نباشد نه روزه میگرفتیم و نه نماز میخواندیم.

روزی پیامبر بر عائشه وارد شدند ویک تکه نان روی زمین دیدند که نزدیک بود زیر پا له کنند پیامبر ان تکه را برداشتند و خوردند وفرمود: ای حمیرا، نعمت های خدا را قدر بدان که اگر نعمت خدا زوال پیدا کند دیگر معلوم نیست دوباره برگردد.

در جای دیگر پیامبر فرمود: کسی که تکه نانی پیدا کند‌ و بخورد یک ثواب دارد و اگر کسی تکه نانی در جای کثیف پیدا کند و بردارد و بشورد هفتاد ثواب خواهد داشت.
امام سجاد ع اگر نانی روی زمین میدید به آن اندازه از نان خانواده کم میکرد هر چند به اندازه نانی که مورچه جابجا میکند.

باید توجه داشت که مشکلات کشور و فقر علی رغم وجود امکانات نفت گاز معادن و کشاورزی، اهمیت ندادن به نان و زیاد دور ریختن نان و یکی خرید نان و درست نکردن نان در منزل میباشد.

داستانهای متعددی از امتهای گذشته وجود دارد که بی احترامی به نان کردند و به قحطی شدید مبتلی شدند تا جائیکه همدیگر را خوردند.

و یکی از راههای ارزش دادن به نان این است که وقتی جلوی مهمان گذاشته شود منتظر چیز دیگری نباشند.

و یکی دیگر بو نکردن نان است، زیرا پیامبر ص میفرمایند: مبادا نان را بو کنید همانگونه که گربه و دیگر درنده ها غذا را بو میکنند.

همچنین فرمودند: بخاطر احترام گذاشتن به نان، دست و دهان را با نان پاک نکنید.

نانی که میپزید نشمارید زیرا پیامبر به عائشه فرمود: نان را نشمار که نان خانه کم میشود.

سعی کنید نان را در خانه تهیه کنید زیرا در روایات کسیکه گندم میخرد اموالش زیاد میشود وکسیکه ارد میخرد دارائیش کم میشود و کسی که نان میخرد تمامی اموالش تباه میشود.
ودر روایت دیگر خریدن ارد خواری محسوب میشود وخریدن گندم عزت است و خریدن نان مساوی با فقر است و به خدا از فقر پناه میبریم.

اما نان و خمیر را قرض دهید و قرض ندادن انها فقر میاورد.

وبدرستی درمان همه بیماریها وسخترین بیماری، دادن نان به مستمندان آن هم با دست خود بیمار است.
یکی دیگر خوردن ریزه نانی است که در سفره یا روی زمین میریزد و درمان همه بیماریها معرفی شده است.
 

تذکر:
 نان با ارد و آب سالم و خمیر ترش و نمک طبیعی تهیه کنید و سعی کنید ماده افزودنی شیمیائی نداشته باشد حال انکه نان دولتی بیش از ده ماده افزوده شیمیائی سمی دارد. سعی کنید خودتان نان محلی تهیه کنید یا سفارش بدهید براتون بپزند زیرا نان با آرد دولتی، تراریخته و سرطان زا است. سرطان نخورید، دوستتان داریم.

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}