• 9297
  • 152 مرتبه
  • 02/31/1402

حسنه

حسنه

❇️ طب اسلامی مطرح شده و مردم به این طب علاقه پیدا کردند، زیرا امیدوار بودند که این طب با آن پشتوانه عظیمی که دارد ضامن سلامت و سعادت آن ها باشد .

⭕️ شکی نیست که طب اسلامی اگر نتوانست بیماری ها و دردهای مردم را به صفر برساند (مانند هر طب دیگر و سیستم طبی) ولی حداقل توانست خیلی از بیماری های سخت مردم را به شکل معجزه آسا درمان کند .

🔱 تفاوتی که طب اسلامی با دیگر طب ها دارد این است که خیلی از بیماری های سخت ولا علاج را درمان کرد، و یا اینکه بیماری هایی که در طب جدید به اشتباه تشخیص داده می شد را اصلاح و درمان کرد، مانند علائم مزاج صفرا و سودا.

💠 علاوه بر این، برنامه بسیار خوب برای روش زندگی و سبک زندگی ارائه داد که طب های دیگر فاقد آن هستند یا اینکه توصیه هایی دارند که به جای نفع رساندن به انسان، ضرر می رساند، مانند زیاد مصرف کردن آب، یا پنج یا شش وعده غذا خوردن، حذف نمک دریا و جایگزین کردن نمک ید دار، و صدها مورد دیگر .

🌀 تفاوت عمده دیگر این است که درمان های طب اسلامی یا فاقد عوارض اند و یا عوارض ناچیز و بسیار جزئی دارند، بر خلاف طب مدرن که داروهای آن مملو از عوارض است و بطور وحشتناک بیماری های مردم را زیاد کرده و صدها بیماری جدید پدید آورده تا حدی که می توان گفت یک جنایت بزرگ رخ داده است.

〽️ مسأله ای در اینجا می خواهیم اشاره کنیم که اگر طب اسلامی سلامتی، خوشی و خرمی مردم فراهم کند سبب نشود که همیشه انتظار نداشته باشید که چیزهای خوب و خوش و خرم از ما بشنوید .

❗️ هنر سعادتمند کردن مردم در دنیا و زندگی تنها نیست، بلکه هنر سعادتمند کردن مردم در دنیا و آخرت است که مصداق آیه مبارکه: رَبَّنَا آتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (بقره، 201)، است.

🖊 اینکه شما از ما انتظار خوشی و خرمی و سلامتی و زندگی داشته باشید نباید مانع از تذکر برای آخرت و موعظه و ترساندن و صحبت از مرگ و قبر و معاد باشد، چون ما چیزی که برای ما و شما می خواهیم این است که هم در این دنیا صحیح، سالم، فعّال و با نشاط باشیم و هم در آخرت سعادتمند و رستگار باشیم  .

❇️ و ما معتقدیم که سلامتی در دنیا، سعادت آخرت را به دنبال دارد و انسان باید سالم و با نشاط باشد تا بتواند عبادت و بندگی کند.

🔹 زیرا بعنوان مثال پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله می فرمایند: خوردن حلیم تقویت کننده کمر و تأمین کننده نشاط برای عبادت بمدت چهل روز است، و سرمه بینائی را تقویت می کند و به سجده های طولانی کمک می کند. 

⚠️ اگر رازهای سلامتی، طول عمر و شادابی را گفتیم سپس از آخرت، مرگ، قبر و قیامت گفتیم دچار تناقض نشوید، زیرا هر کدام جایگاه خودش را دارد و هدف نهائی ما حسنه دنیا و حسنه آخرت است .

💢 یعنی هم در این دنیا سالم و سعادتمند باشیم و هم در آخرت رستگار و سعادتمند باشیم، پس هر دو طرف جدی بگیرید .

🌐 دفتر آیت الله تبریزیان

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط