• 9314
  • 129 مرتبه
  • 03/04/1402

کسب اعتبار

کسب اعتبار

🔺 با توجه به اهتمام مردم به امر سلامتی و احساس تشنگی و وجود علاقه وافر به یادگیری و اصلاح سبک زندگی میان قشرهای مختلف مردم، لازم است هر کس مقداری از توصیات اسلام و طب اسلامی را یاد بگیرد، بخصوص مسأله مزاج شناسی و بعضی از درمان ها بخصوص درمان بیماری های شایع و مورد ابتلا میان مردم که این باعث می شود تا فرد جایگاهی نزد مردم پیدا کند و برای سلامتی مردم قدم بردارد.

❇️ هنگام حضور در هر محفل و هر خانه به احتمال زیاد با یک بیمار و یا نگرانی از ابتلا به بیماری ها و احیاناً بیماری های لا علاج مواجه می شوید که اکثر این موارد با یک توصیه کوتاه و ساده درمان یا از ابتلا به آن پیشگیری می شود. 

🔰 از طرف دیگر همه افراد دوست دارند بدانند مزاجشان چه هست و درمان آن چیست ! 

🌀 هر کس پاسی از این دانش مقدس بهره مند می شود همیشه حضور ارزشمند و مغتنم خواهد داشت و می تواند به زودی بین مردم اعتبار کسب کند و صاحب جایگاه و منزلت میان مردم شود .

⚠️ از آنجا که مردم به پزشک و پزشکی علاقه وافری دارند و به پزشک و طبیب به عنوان یک فرشته نجات دهنده نگاه می کنند، به زودی می تواند جایگاه آبرومندی کسب کند .

🟢 بخصوص طب اسلامی که با نام های مقدس و مورد اعتقاد و اعتماد و احترام مردم قرین و همراه است، یعنی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام، که این یک امتیاز دیگر برای طب اسلامی محسوب می شود.

💎 از طرف دیگر نوعاً انسان احساس پوچی و بدرد نخوردن می کند، ولی بعد از یاد گرفتن توصیه های طب اسلامی و راهنمائی مردم این احساس کمرنگ می شود، بلکه احساس مفید بودن و بدرد خور بودن می کند و کسی که می تواند گره ای از گره های مردم باز کند به او دست میدهد .

🔅 در اثر آمده: خیر الناس من نفع الناس، بهترین مردم کسی است که برای مردم مفید باشد و کسی است که خیرش به مردم برسد .

💠 بنده به این نتیجه رسیدم که راه بهشت خیلی دشوار است و شاید کوتاه ترین راه، خدمت به هم نوع است و همچنین کسی که دعای خیر مردم نصیبش می شود .

◀️ بنابر این در مساله آموزش طب اسلامی و در مورد یاد گرفتن سبک زندگی اسلامی و خطراتی که متوجه مردم هست و اینکه مردم چکار کنند و چکار نکنند، در حقیقت خیر دنیا و آخرت در این کار نهفته است .

🌐 دفتر آیت الله تبریزیان 

فایل های پیوست

{{Media:AttachFiles}}
اخبار مرتبط